Обличчя реформ: більше 55 успішних проектів реалізували у Сергіївській ОТГ

Про те, як реалізовується реформа децентралізації у Сергіївській ОТГ розповів голова громади Ігор Лідовий. 55 успішних проектів та збільшення активності людей — найголовніші досягнення з моменту створення громади.

Сергіївська ОТГ утворилася у 2016 році. Об’єднавшись з сусідами, Сергіївська селищна рада одразу почала впроваджувати позитивні зміни. Для цього отримали необхідні ресурси та повноваження. Це – одна з головних задач реформи децентралізації, ініційованої Президентом Петром Порошенком – перестати концентрувати владу у центрі і дати можливість місцевим громадам розвиватися самим.  Про це повідомили у Полтавській ОДА.

«Я працював у системі освіті 20 років. Ще тоді розумів, що зміни у цій сфері будуть тільки тоді, коли зроблять систему самоврядування. Коли повноваження, фінанси передадуть на місця. Тоді можна буде вирішувати питання і освіти та інших напрямків. Ця реформа на самому початку дала те, що я очікував десятиліттями. Ми бачимо великі перспективи», – говорить голова Сергіївської ОТГ Ігор Лідовий.

Як зазначають самі жителі громади, якби реформа стартувала раніше, років 5, 10 тому, то жили б давно, як у Європі. У Сергіївської ОТГ після об’єднання значно збільшились фінансові можливості. У 2014 році загальний бюджет громад складав 8,5 млн грн, а станом на 2018 рік – він сягає 38 млн грн. Це дає більше можливостей для створення проектів.

«Те, що вже встигли реалізувати буквально за два роки — більше 55 проектів. Потрібно планувати стратегічно на багато років вперед і вкладати у це кошти. Тому ми і рухаємося цим шляхом», – розповідає Ігор Лідовий.

Одним зі стратегічних завдань для Сергіївської ОТГ стало подолання демографічної проблеми. Тобто, виїзду молоді із села закордон.

«Ми повинні робити рішучі кроки для того, щоб зупинити цей процес, переломити цей тренд. Показати, що у нас також можна жити, заробляти, розвивати громаду. Визначили ми головне правило по освіті. Школа — для дітей. Я пишаюсь тим, що  тут діти забезпечені мультимедійними дошками, комп’ютерним обладнанням. Школи перейшли на самостійне господарювання. Вони самостійно розпоряджаються грошима», – додає голова.

Тут реалізовують інфраструктурні проекти. Крім того, в об’єднаній територіальній громаді приділяють значну увага розвитку медицини.

«Поставили перед нами жителі нашої громади завдання, що потрібен лікар. Призначили, прийняли програму про стимули для медиків: визначили збільшену зарплату, автомобіль купили, квартиру і відразу знайшли лікаря. У цьому році більше мільйона виділили на медицину. Це, не рахуючи, кількості доріг, які ми щороку асфальтуємо. Завершуємо і вуличне освітлення. Власне у цьому році добудовуємо водогони. Також стартує цікавий проект «Оптоволокно». Це створення дозвільних  центрів. При чому, не просто ремонти, а перетворення клубів у сучасні громадські простори», – зазначає Ігор Лідовий.

За словами голови ОТГ, за цей період значно зросла громадська активність. Жоден з проектів не реалізовується без урахування думки громадськості.

«Пишаюсь найбільше тим, що зросла громадська активність людей. Це найбільша моя гордість. Молодь об’єдналась самостійно і реалізовує великі проекти. У нас є ЦНАП, ми зробили там сучасний ремонт, і надаємо більше 120 послуг», – говорить очільник Сергіївської ОТГ.

Співпрацює громада і з обласною владою. Спільно реалізовуються масштабні проекти.

«У нас найтісніша співпраця з обласною владою. Вони нас повністю інтегрували у свої виробничі рішення. Кожного тижня апаратна нарада — це відео-конференція. Проходять семінари, також є спільне укладання різноманітних проектів», – зазначає голова.

Ігор Лідовий хоче, щоб громада і далі розвивалася. А люди жили у гарних умовах.

«Я б хотів, щоб структура наших доходів базувалась не на нафтогазовому комплексі, як це в основному є зараз, а на багатстві наших жителів. Щоб наші мешканці були багатими і утримували громаду, сплачуючи усі податки. А для цього потрібно людям агітувати ставати багатими, займатись власним бізнесом, розвиватись. Головне, щоб люди вірили у завтрашній день».