Проєкт «єМалятко» уже діє в містах України

Більшість батьків, які мають дітей, знають, що таке оформити всі документи після їх народження .

В Україні постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р.№ 691 затверджено Порядок надання комплексної послуги «Електронне малятко».

«єМалятко» – це надання комплексу послуг через електронну заяву, підставою для якої є народження дитини.

Мета проєкту – мінімізувати «крокування» батьків по установах для оформлення документів у зв’язку з появою новонародженого.

«єМалятко» передбачає можливість оформлення свідоцтва про народження, присвоєння реєстраційного номера платника податків, номера в Єдиному Державному демографічному реєстрі, оформлення допомоги у зв’язку з пологами та народженням дитини, реєстрація місця проживання немовляти тощо.

Тож тепер новоспеченим батькам варто просто насолоджуватись батьківством та приділяти увагу малюкам, а не документам.

Послуга «Електронне малятко» допоможе родинам пришвидшити та спростити процедуру оформлення документів.

Станом на початок 2020 року в Україні дана послуга доступна в пологових будинках  Києва, Харкова, Луцька, Вінниці та Кривого Рогу.

В Луцьку, наприклад, за перший місяць роботи опрацьовано 40 заяв. А це означає, що 40 сімей мали можливість безпосередньо в пологому будинку замовити свідоцтво про народження і т.д.

Зазначимо, що послуга «єМалятко» дозволяє батькам за допомогою лише однієї заяви отримати 10 послуг — у пологовому будинку або онлайн на сайті «Дія».

Йдеться про такі послуги:

  1. Державна реєстрація народження дитини;
  2. Реєстрація місця проживання народженої дитини;
  3. Призначення допомоги при народженні дитини;
  4. Реєстрація народженої дитини в електронній системі охорони здоров’я;
  5. Реєстрація народженої дитини у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків;
  6. Отримання посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї;
  7. Визначення походження народженої дитини, батьки якої не перебувають у шлюбі між собою;
  8. Визначення належності дитини до громадянства України;
  9. Присвоєння дитині унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
  10. Призначення допомоги багатодітним сім’ям.

Що треба  робити батькам?

Цей комплекс послуг надаватиметься після подання батьком або матір’ю новонародженої дитини всього однієї заяви. Будь-який громадянин отримає пакет сервісів від різних відомств через єдиний контакт без ходіння по кабінетах та витрачання часу.

Через особистий електронний кабінет необхідно ідентифікувати свою особу електронним ключем і подати заявку, в якій вказати ім’я дитини і ті послуги, які треба отримати. Після відправлення заявки та опрацювання її в державних органах батьки отримають необхідну послугу без потреби відвідування кабінетів у різних установах. Передбачається, що таку заяву в електронному вигляді батьки новонародженої дитини зможуть подати як в органи державної реєстрації актів цивільного стану, так і в заклади охорони здоров’я, а також через Центри надання адміністративних послуг (ЦНАПи), які планують долучити до цього проекту.

Запровадження цієї послуги дасть можливість громадянам України вирішити, яким чином вони хочуть отримати повний спектр послуг щодо реєстрації народження дитини – вербальний чи електронний. Тож приділяйте більше часу своїм новонародженим малюкам, а не документам!

Джерело:

https://hromadske.ua/

http://cnap.gov.ua/