У Гадячі поділилися успіхами унікального інклюзивно-ресурсного центру

Нідерландська методика для вивчення математики «Numicon», система альтернативної комунікації та методи нейропедагогіки. У Гадяцькому інклюзивно-ресурсному центрі, що існує всього менше року, побувала наша знімальна група в рамках прес-туру «Досягнення та успіхи громади в умовах децентралізації».

Гадяч – місто обласного значення, яке відзначилось тим, що перше на Полтавщині створило ОТГ, з’єднавшись у 2015-му із сусідньою сільрадою. Бюджет громади зріс із тридцяти двох мільйонів до ста п’ятдесяти. Із них 87 мільйонів місто витрачає на фінансування освітньої галузі.

Особливо пишаються гадяччани інклюзивно-ресурсним центром, який відкрили у грудні 2018-го на базі дитячого садочку «Веснянка». Тут займаються з малюками, які мають різноманітні особливості розвитку. Не лише із міста, але і районів.

Станіслав Бутенко, начальник відділу освіти, молоді та спорту Гадяцької МР

– Ми ж ще звернулись і до нашого району, кажемо – для чого ви будете створювати кожен для себе? Давайте створимо один для всіх. Вони нас підтримали, хоча всі роботи були виконані міською владою, але фінансування на заробітні плати вони перераховують – інші райони і три ОТГ.

Ремонт приміщення обійшовся у 1мільйон 80 тисяч. Тут працюють логопеди, психологи, корекційні педагоги. Діти – з аутистичними розладами та особливостями розумового розвитку, емоційно-вольової сфери, опорно-рухового апарату, гіперактивні.

Галина Уніжонна, вчитель-логопед  КУ «Інклюзивно-ресурсний центр»

– Ми не любимо цього терміну – особливі освітні потреби, бо ми любимо кожну дитину і її пропускаємо крізь серце. І тому для кожної дитини у нас розробляється індивідуальний план роботи і, відповідно до цього, працюємо всі в комплексі.

Використовують методики Марії Монтессорі, систему альтернативної комунікації «PECS» та «Нейропедагогіка», яка включає у себе мозочкову стимуляцію мозку. Діти працюють із різноманітним матеріалом, в процесі – розвиваються їхні здібності.

Валентина Ярова, корекційний педагог КУ «Інклюзивно-ресурсний центр»

– Наше таке досягнення за рік – на початку року звернулось за допомогою 158 дітей, і під кінець року є 90 дітей, яких ми випустили. Це ті діти, які відвідували наші корекційно-розвивальні заняття і на сьогоднішній день вони не потребують нашої допомоги.

Також тут практикують розроблену у Нідерландах й популярну в Англії методику «Нумікон» – комплекс матеріалів для вивчення математики, розвитку асоціативного мислення, логіки, пам’яті, креативності.

– Сім відняти чотири дорівнює три. Дитина все наочно бачить. Також до цього набору додають терези – і ми також важимо, бачимо, що сім важче, ніж чотири.

Проте діти не сидять весь час у приміщенні. Разом з педагогами вони ходять на пізнавальні екскурсії, досліджують світ навколо.