Чи нараховуватиметься пеня за несвоєчасну сплату за користування житлово-комунальними послугами?

Відповідно до Закону України  «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» (проект ), який було ухвалено парламентом 17 березня 2020 року, Верховна Рада України заборонила пеню та відключення комунальних послуг на період карантину.

Зокрема, зазначеним Законом заборонили:

  • нараховувати і стягувати штрафи за несвоєчасну оплату комуналки;
  • «відрізати» послуги ЖКГ, якщо за них не заплатили або заплатили не повністю;
  • примусово виселяти або забирати житло, що належить громадянам, в рахунок боргів за ЖКГ;
  • примусово виселяти за борги по ЖКП з житла, яке належить державі, громадському житловому фонду і житловому фонду соціального призначення.

Окрім того, згідно з ч.2 Розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення»  Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17.03.2020 року, до 1 липня 2020 року зупинені дії пункту 10 частини другої та пункту 2 частини четвертої статті 7 та частини першої статті 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», тобто до 1 липня 2020 року, зокрема:

  • Індивідуальний споживач житлово-комунальних послуг – у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги не сплачуватиме пеню в розмірах, установлених законом або договорами про надання житлово-комунальних послуг;
  • Колективний споживач житлово-комунальних послуг –  у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги не сплачуватиме пеню в розмірах, установлених законом або договорами про надання житлово-комунальних послуг для споживачів, яких об’єднує такий колективний споживач;

Окрім того, слід зазначити, що дія частини першої  статті 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»: «у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу» –  також зупинена до 01.07.2020 року!

Таким чином, виходячи з норм чинного законодавства, до 01.07.2020 року пеня за несвоєчасний платіж за житлово-комунальні послуги не нараховуватиметься.

Маєте питання правового характеру, звертайтеся до відділу «Гадяцьке бюро правової допомоги» Полтавського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги:

  • написавши на нашу електронну пошту:Hadiatske@legalaid.pl.ua
  • зателефонувавши на номери: 050 947 55 62;

068 903 12 20

  • скайп: live:iryna.kalinichenko.2poltava

Необхідні документи  також можна залишити в скриньці для кореспонденції, що знаходиться за адресою:  м. Гадяч, вул.Шевченка, 5(другий поверх)

Правову консультацію можна також отримати:

  • зателефонувавши на безкоштовний номер системи БПД

                                                 0 800-213-103

  • поставивши запитання в месенджер ФБ-сторінки: https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid/
  • поставивши запитання на Інстаграм-сторінці системи БПД https://www.instagram.com/ualegalaid/?hl=uk
  • прочитавши правову інформацію на телеграм-каналі «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid та обговоривши її у нашому чаті – https://t.me/ualegalaidchat
  • скориставшись правничою вікіпедією WikiLegalAid – https://wiki.legalaid.gov.ua

 

Пам’ятайте, що карантин — це не перешкода для отримання правової допомоги від держави!

Фахівці відділу

«Гадяцьке бюро правової допомоги»

Полтавського МЦ з надання БВПД